sofienijenhuis.reismee.nl

Backpacken Sri Lanka

Samen met Vera stapte ik op 15 maart in een groot vliegtuig van Quatar om te gaan backpacken in Sri Lanka. Het was een lange vlucht maar de stoelen in het vliegtuig waren fijn en het benen strekken tijdens de overstap op Doha ook.
Op 16 maart om 09:30 komen we aan in Sri Lanka. Alles op het vliegveld verloopt soepel. Onze backpacks liggen snel op de band en enthousiast en misschien ook wel wat zenuwachtig lopen we het vliegveld uit. Wat mij opvalt is gelijk het warme weer. In Nederland was het nog maar 10 graden en hier is het 33 graden, ik moet er even aan wennen.

Eenmaal aangekomen bij ons guesthouse leggen we onze tassen neer en duiken we in het zwembad. We overnachten in Negombo. Een plaatsje vlak bij het vliegveld en een plaats die leuker schijnt de zijn dan Colombo, dat ook vlak bij het vliegveld ligt. Ons guesthouse heeft een zwembad en een mooie tuin waar veel planten in staan. Er vliegen tropische vogels en er lopen katten en honden rond. We voelen ons gelijk thuis. Na het zwemmen frissen we ons op en gaan we richting het strand. We kijken er even rond en zoeken een plekje om wat te eten. We voelen ons nog wat onwennig omdat we wat worden aangestaard en zijn nog wat op onze hoede. Nadat we hebben gegeten lopen we nog even door het plaatsje. Nadat we een ijsje hebben gehaald gaan we op zoek naar een tuktuk. Ik doe een poging om de prijs voor de tuktuk te bepalen maar het blijkt veel goedkoper dan we dachten. Vera en ik moeten erom lachen en besluiten dat Vera deze vakantie de rest van de onderhandelingen doet. We zijn op tijd naar bed gegaan. Helaas heb ik wat slecht geslapen door de onweer. Iemand die bij het guesthouse woont verteld blij de zijn geweest met de regen omdat het de eerste regen was sinds maanden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!